Hej,

Carin Bonér heter jag och jag fick möjlighet att 2009 förverkliga en ungdomsdröm, det blev en Yamaha Virago 535. Den körde jag med tills jag sålde den och köpte min nuvarande hoj Kawasaki VN 800 Classic april 2011. Min vuxna dotter Isabella åker med bakpå och trivs med detta, följer med på mcmässor och resor under semestertider.

Med motorcykeln har jag fått avkoppling, känna frihet, stressa av från jobb, och den har gett mig modet att våga ta steget fullt ut i livet.

I livet och på motorcykeln måste jag ibland göra vägval. Ibland händer det att jag kör vilse.Som nybliven mcåkare ville jag hinna med så mycket, mcträffar, hojX mm som jag tyckt att jag missat. Mina vänner i Skyrider gav mig stöd och vägledning i mclivet och jag insåg att jag inte måste vara med överallt.

Motorcykeln har lärt mig vad som betyder mycket för mig:

Min dotter, kärleken och livet, motorcykeln, möten med människor på motorcykeln och bredvid. Att få vara med och dela gemenskapen i livsfrågor, hojfrågor, teknik,min kristna tro. Människor jag mött har delat tankar; en präst delade sina tankar med mig att varje gång hon ser motorcyklar på vägarna vet hon att det även kan vara kristna mcförare. Eller då jag skulle köra min dotter och hennes kompis en sommar och kompisens mamma sade att hon kände sig trygg med att jag körde både bil och motorcykel och att jag var en bra trafikant.

I mitt liv, oavsett var jag befinner mig, på jobb. mcliivet eller privatlivet är jag full av idéer och ser möjligheter till utveckling. Vänder det svåra till något bra, att det hände för att jag hade något att lära. Jag går gärna på avrostning och Knixkurser där jag får en möjlighet att förbättra min körteknik och gör mig tryggare och säkrare på vägarna.

Jag ber alltid om guds vägledning och beskydd innan jag startar min hoj eller bil och ger mig ut på vägarna.

Jesus sade, jag är vägen, sanningen och livet.

Jag ser fram emot många mil på vägarna på min motorcykel tillsammans med vänner i Skyrider och tillsammans med min dotter. Jag hoppas få möta många av er kommande säsonger!