Hej mina vänner! Tack vare en god väderprognos från yr.no bestämde jag mig för en kort tripp till vårt granna grannland Norge. Tisdag – torsdag, och tro det eller ej men prognosen stämde för dessa dagar. Jag fick tre kanondagar med härlig hojkörning (förutom motorvägarna) ett bra boende på campingen och fina upplevelser. Två dar för resan och en dag i Rjukan. Det är klart att på en dag hinner man inte så mycket men jag fick gjort det jag satte främst, ett besök på Vemork där det numera är ett mycket sevärt museum och en vandring upp på Gausta-toppen, 1883 möh. En tuff vandring (klättring) för en gubbe med taskig kondition, det kändes som att gå upp på ett betydligt högre berg, men med Guds hjälp och många pauser så klarade jag det på bara en halvtimme längre än normaltiden. Att köra 50 mil på en dag var inga problem bara man tar bensträckare med kaffe… Det blev ganska billigt också, totalt ca 1300:- plus bensin, inte illa va.
Nu står väl träffen på Bjärka näst på schemat. Hoppas på fint väder. Vilka ska dit tro???
Vi ses! Stefan H
Låter som en härlig resa! Jag har aldrig kört hoj i Norge men om något år så kanske det blir av…..Till Bjärka kommer iaf Eve och jag. Vi åker upp på fredagen tillsammans med lite kompisar från Smålandsstenar och Bredaryd. Vi ses vid grillen!/Peter
Vad härligt det låter Stefan! Hade varit väldigt trevligt att åka med, men det är ju det där med att hinna med…………….allt man vill! Har hört Joachim berätta och visa bilder från sin tripp till Rjukan och nu din berättelse. Känner att det vore mycket trevligt att få ta MC:n dit. Kanske kunde bli en planerad tur nästa år……………….kanske nästa års Pilgrimsrally!?Mats