Min son Adam och jag hade en toppen mc-helg på Öland, arrangerad av Mats på Klintagården. Vi var 14 pers som njöt av det härliga vädret, fina vägarna, spännande sevärdheter, god mat och ett mycket trevligt sällskap. Mats tänker köra samma upplägg nästa år så se till att lägga in det i era planer. Jag tänker absolut göra det.
På söndagen åkte Adam o jag omvägen över södra Öland, besökte Eketorps fornborg, Långe Jan och Carlas Café. Bensin och kaffe vid brofästet innan vi körde över bron och drog järnet hemåt. Vid en bensträckare i Rydaholm träffade vi en gammal knutte som numera med ålderns rätt (75 år) tog det lugnare på en eu-moppe. Han var från Växjö och brukar åka runt på småvägar och låta det ta den tid det tar. En kompass på moppen hjälpte honom att ta ut riktningen. Det blev tal om fina mc-vägar och han tipsade om en väg från Rydaholm mot Värnamo med underbara kurvor. Vi körde den och det stämde bra, en helt fantastiskt fin mc-väg.
Vi kom sedan hem halv nio på kvällen sådär lagom trötta men otroligt nöjda.
Adam och Stefan
Roligt att det blev så lyckat och att du inte behövde åka ensam!
Låter som sagt, som en verkligt trevlig utfärd. Kanske något att planera in gemensamt till nästa sommar.
Mats
Låter som ni haft en riktigt härlig tur! Ska sannerligen tänka in den svängen till nästa sommar. Då lär ekonomin vara hyfsat mycket bättre också… med jobb & så…Leffe